Tuesday 8 July 2014

Phytocol-ST and Omegaguard: To Fight Cholestrol

This year Shaklee introduce powerful product untuk fight kolestrol >> Phytocol-ST


Apa itu kolestrol?

Kolesterol adalah sejenis lemak (dikenali sebagai lipid) yang diperlukan oleh badan untuk berfungsi dan pembentukan membran sel dan hormon yang dibawa melalui lipoprotein. Badan kita memperoleh kolesterol daripada makanan yang bersumberkan haiwan di samping menghasilkan kolesterol sendiri di bahagian hati. Molekul kolesterol diangkut melalui darah dalam kapsul protein yang dikenali sebagai lipoprotein, terdapat dua jenis kolesterol yang utama iaitu: 

Kolestrol LDL (Low Density Lipoprotein) yang cenderung menyebabkan serangan jantung. Ia dimendakkan dalam salur darah setrusnya menyebabkan tersumbat dan meningkatkan penyakit kardiovaskular. Ia boleh berkumpul pada dinding arteri dan membentuk plak yang menyebabkan aliran darah dan oksigen sempit. Seterusnya, membuatkan seseorang diserang sakit jantung atau strok. 

Kolestrol HDL (High Density Lipoprotein) mencegah penyempitan salur darah dengan cara mengurangkan pemendakan kolestrol. Maka, ia menurunkan risiko serangan jantung.

Jom kita study kelebihan PHYTOCOL-ST

  • ·       Dihasilkan daripada campuran bahan semulajadi daripada tumbuhan yg dikenali sebagai phytosterol iaitu mengandungi sterols & stanols 
  • ·       Orang dewasa memerlukan 2000mg phytosterols  untuk menurunkan paras kolesterol atau bersamaan dengan 4 biji Phytocol-ST dalam sehari.
  • ·       Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) memperakui kandungan phytosterols di dalam Phytocol-ST untuk membantu menurunkan paras kolesterol.
  • ·       Tidak mengandungi pewarna mahupun perisa tiruan.
  • ·       Dijamin halal, selamat & berkesan. Tiada kesan sampingan.
  • ·       Bertindak menurunkan paras kolestrol dengan segera. Kita terdedah dengan makanan yang tinggi kolestrol seperti nasi lemak, telur, roti canai, seafood, kek, makanan bersantan, bergoreng dan lain-lain.




Fitosterol mempunyai struktur yang sama dengan Kolestrol. Ciri unik ini dapat menyingkirkan kolestrol dalam badan. Macammana tu? Tengok kat bawah ni..





Jom tengok perbezaan Phytocol-ST dengan Omegaguard







Phytocol-ST vs omegaguard
--------------------------------------------------

PHYTOCOL-ST:

Mencegah kolestrol terkumpul di saluran darah;

Mencegah saluran darah menjadi sempit dan tersumbat;

Mencegah stroke atau serangan jantung;

Keyword: MENCEGAH



OMEGA GUARD

Membantu tingkatkan kolestrol baik;

Membantu kurangkan kolestrol jahat;

Membantu mengawal kadar kolestrol yang sihat;

Membantu melancarkan aliran darah;

Membantu menyihatkan tubuh badan!

KEYWORD: MEMBANTU

MAJOR KEYWORD: Usaha , Tawakal, Bukan Ubat, Bukan Doktor

Harga?

harga retail:
Phytocol ST: RM 197 (120 tablets
Omegaguard: RM 136 (90 capsules)

Untuk pembelian secara online esell shaklee boleh klik link di bawah ni ok https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=3308c5f83a73a5b9effdc8caffa4afcc

Harga ahli mestilah jauh lagi murah. Join ahli hanya RM75 sahaja seumur hidup. 

Diana 012-7404740 (whatsapp/sms)




No comments:

Post a Comment